Noe keump 't skoapeskeer'n an - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van JasmijnBroek - WaarBenJij.nu Noe keump 't skoapeskeer'n an - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van JasmijnBroek - WaarBenJij.nu

Noe keump 't skoapeskeer'n an

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, South Island

Hallo iedereen die dit leest,

Daar ben ik weer, deze keer met een verslag over mijn dagelijkse leven op de boerderij! Neeej niet weg klikken! Ik maak best leuke dingen mee hier..

Mijn band met het gezin wordt steeds closer. Ik voel me hier erg thuis en heb echt een beetje het gevoel dat ik erbij hoor!
Samen met Sue en Ben en Sophie ben ik naar Willowbanks geweest, Sophie werd nog gepikt door een vogel! En ik huilde omdat ik een spinnen fobie aanval kreeg. We hebben aalen gevoerd.. (zie foto's)
Ze hebben ook een nieuwe lieve puppy, het huis is af en toe wel een beestenboel. Op dit moment liggen er overal delen van een vogel. Heel smakelijk en het gebeurt best vaak dat één van de honden moet overgeven. De puppy doet ook graag zen behoeften in onze slaapkamers..
gelukkig is dat nu iets minder geworden!

Samen met de oudste dochter heb ik een rondje boerderij gemaakt, t is niet normaal groot! Wel 20 enorme weilanden.
Ze hebben dus ook 4 varkens, ik ben verlieft. (zie foto's)
Helaas zijn die inmiddels geslacht :( Ik ben nu definitief gestopt met het eten van varkens vlees. (ooit op een dag heb ik een huisdier varken)
Ben vindt het nog steeds grappig om te vertellen hoe het hele proces in zijn werk gaat om mij te choqueren... Kinderen..

Inmiddels zit mijn stage erop. Ik heb 5 weken mogen genieten van ongestructureerde, gezellige klassen en te reo Mãori. De bovenbouw had een lied voor me en ik had drop mee.
Ik heb twee andere scholen bezocht in Christchurch, die hadden een zeer interessant bilingual systeem! Met blokken van lessen, het leek een beetje op de middelbare school, maar dan veel knusser en met lokalen aan elkaar.

Op de dag dat ik weg ging had de staff een morning tea voor me klaar staan, broodjes brownies en alles! Ik had stroopwafels mee, waar ze erg van genoten.
Elke week hebben ze een uitgebreide lunch met snacks en koekjes (en dan nog steeds afvragen waarom ze in de top 10 van dikste landen staan!)
Ze noemen avond eten ook tea. Eerst begreep ik het niet en dacht ik bij de vraag "Whats for tea tonight?" aan de koekjes bij de thee.

Vanavond heb ik een leuke meiden avond gehad met Sophie! Samen gegeten en de film Frozen gekeken (zie foto van ons hangend op de bank!)

Op dit moment ben ik erg druk met mijn enorme verslag, maar dat ga ik voor een groot deel afkrijgen voor woensdag want dan ga ik weer reizen.
De tijd vliegt en ik probeer zoveel mogelijk in het NU te genieten.

Ik denk aan jullie.
Liefde

  • 24 Mei 2014 - 14:13

    Linde:

    Schwester, wat fijn dat je je zo thuis voelt bij het gezin en op de boerderij en leuk met de kids op school!! Nog even daar en vanaf woensdag weer backpacken. Levert vast levenservaring en mooie foto's op :-) Veel plezier!! Liefs

  • 24 Mei 2014 - 22:17

    Tiny Westerink:

    Ha lieve Jasminos,
    Wat ziet dat er allemaal leuk en gezellig uit, zowel op school als op de boerderij. Fijn dat je zo'n goede tijd op school hebt gehad en zo feestelijk hebt afgerond en je zo thuis voelt daar!
    Veel succes met je verslag en een hele mooie rondreis nog. Ben benieuwd waar je nog naartoe zult gaan! Rotorua op het noordereiland is ook heel mooi! Veel Maori's daar. JA, geniet in het moment want voor je het weet is het voorbij. Veel liefs, Tiny.

  • 27 Mei 2014 - 16:45

    Veer:

    niiicccee!!! lieve biggetjes!! :D xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, South Island

Daar ga ik dan, alleen op avontuur! 5 weken stage en 4 weken backpacken. Ik heb er zin in!

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 2946

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 10 Juni 2014

Op avontuur aan de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: