Backpacken - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van JasmijnBroek - WaarBenJij.nu Backpacken - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van JasmijnBroek - WaarBenJij.nu

Backpacken

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, South Island

Er is alweer wat tijd voorbij gegaan.
In die tijd heb ik 11 dagen gereisd op het Zuider Eiland.
Waarin ik 8 verschillende plekken heb bezocht.
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zVZaJ7b9Q3YY.k3DF_BiJST4Y
Zie de groene sterretjes!

Mijn eerste stop was in Lake Takapo, super mooi! Geluk met het weer.
Daarna door naar Queenstown. Een populaire bruisende stad met veel buitensport activiteiten, mijn eerste Kiwi gezien!
Ik ben met een karretje van de berg af gesjeesd (zie foto's)
En een dag naar Milford Sound geweest, dat was PRACHTIG!
Ik was voor het eerst heel erg misselijk in de bus en boot maar het was zo mooi dat ik echt probeerde te genieten.
Overal bergen met beekjes en watervallen waar we uit konden drinken.
Op de boot aangekomen zagen we dolfijnen en het mooiste uitzicht ooit. Bos, beek en berg.. mijn lievelings! (zie foto's)
Hier ontmoete ik een (knappe) jongen uit USA met hem en andere 's avonds nog spelletjes gespeeld.

Het ontmoeten van mensen is erg makkelijk. Mensen van over de hele wereld. Iedereen staat open voor een praatje. Ik heb alle tripjes alleen gedaan, maar heb me nooit alleen gevoeld.(Op 1x na waarin ik me niet helemaal fit voelde en iedereen in groepjes in de keuken zat en ik alleen)
Er is wel verschil tussen de werelddelen. Mensen uit Azië smakken enorm! En ontbijten met stukken vlees met botjes waar ze aan zitten te snabbelen. Ff wennen!

Franz Josef was mijn volgende bestemming, daar was de glacier. Helaas was het weer er niet naar om op de glacier te gaan. Ik heb een flinke wandeling gemaakt en daarna de hottub opgezocht. Er was een Duitse band aanwezig in het Hostel en dat zorgde voor een hoop gezelligheid! We hebben zelfs een soort backpackers video gemaakt haha zie link: https://www.youtube.com/watch?v=sexxktvklM0

Westport was één nachtje alleen om in Hanmer Springs te komen. Tijd voor een wasje enzo!
Ik kwam aan in Hanmer Springs in de ochtend op een plek die me naar town zou brengen. De plek heette Thrillseekers.
Je kon er bungy jumpen, op de jet boat, rafting en een quad ride.
ik heb een combi gedaan zonder bungy jumpen (ooit wil ik dat doen op echt een super mooie plek!)
Ik ben erachter gekomen dat raften echt men ding is! Het was zooo leuk!
(Ik ga terug naar Queenstown om hier nog te raften)
Ook de quad ride was leuk, vooral omdat ik alleen was en we dus veel tijd hadden om lekker rond te scheuren! Ik zat nog vast achter een boom en zat onder de modder na afloop. Plezier!

In Hanmer Springs was het wederom aan het regenen. Maar het weerhield me er niet van om naar de Hot Pools te gaan!!
(Hier staat Hanmer Springs om bekend)
Ondanks de geur van rotte eieren heb ik genoten van het hete water rond mijn toch wat vermoeide lichaam van alle goedkope bedjes.

Mijn laatste nachten heb ik in Kaikoura doorgebracht. Een mooi dorp aan het water. Ik heb 2 walvissen gezien! En dolfijnen. Het hostel had een hottub waar ik zeker gebruik van maakte en na een uurtje wandelen langs de kust lagen de zeehonden verderop in de berm (zie foto's)

Inmiddels ben ik weer terug in het huis in Brunham.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Liefde






  • 02 Mei 2014 - 15:31

    Notende:

    WAUW
    Super vet Mientie <3

  • 02 Mei 2014 - 22:12

    Daddy Old:

    mooie foto's

  • 02 Mei 2014 - 22:31

    Erna:

    wat een geweldige avonturen beleef jij. fijn dat je zo geniet van je reis. dikkekus.

  • 05 Mei 2014 - 16:54

    Linde:

    Geweldige foto's en leuk verslag zus!!! Geniet er nog maar lekker van en succes met je stage, we houden contact :-) dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, South Island

Daar ga ik dan, alleen op avontuur! 5 weken stage en 4 weken backpacken. Ik heb er zin in!

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 2945

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 10 Juni 2014

Op avontuur aan de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: